2014. április 29., kedd

Mielőtt irigyelsz valamit gondolkozz!!!

Nem jó taktika, ha valaki hirtelen felindulásból mond, tesz vagy épp kiír magából valamit.
De mielőtt robbanok, inkább alacsonyabb fokozaton körmölök nektek egy kicsit. :D
És ígérem, csupa csupa jó dologról fogok írni nektek a későbbiekben!!! Tuti. :)

Tisztában vagyok vele, hogy számtalan olyan ember, család, sors van, aki, ami akik, sokkal sokkal nehezebb körülmények között élnek, akár létminimum alatt, és sokkal rosszabb a helyzetük, akár anyagilag, akár egészségileg nálunk, és még sorolhatnám mi mindenben szenvedhet valaki hátrányt - hiteltartozás, súlyos egészségügyi gondok, csonka család, dolgozni külföldön kényszerült szülő, bántalmazó a családban, bármi más , de aki a következőket mondja, és rója fel, vagy aki irigy arra akinek kicsit jobban megy nála, vagy akinek szeretőbb a családja, esetleg gondtalannak tűnő, gondolkozzon már el azon, hogy kinek miért jobb az anyagi helyzete, ki mit tett azért, mikről mondott le azért, hogy neki jobb legyen, ki milyen utat jár végig, kinek mivel kell nap mint nap küzdenie és szembenéznie!!! Sokak csak néznek, de nem látnak. :( Holott tudják, hogy ők maguk is küzdenek a saját problémáikkal, és ők is elvárnák mástól, hogy ne ítéljék meg őket alaptalanul, és ne szítsanak hazug, pletyka szintű híreket róluk, és ha valamiért segítségért fordulnak máshoz ne mutogassanak rájuk. Soha nem tudhatod, hogy kinek mi húzódik a háttérben. Tudomásul kell venni, hogy van aki nem tudja, nem meri mutatni, hogy valami nincs rendben.

A biztosíték vágó dolgokból pár:

Idézem: "De jó neked, felveszed Zsófi után a rengeteg támogatást!"

Normális?????!!!!!!

( Az egyes szám második személyű felszólításokat nézd el, így jön ki. :)

Sok néven fut a támogatás, de ha összeadom, ez jön ki: Az egy főre jutó havi jövedelmünk 31.341 Forint. Ha ezt 3-mal szorzod, 94.023 Forint az össz havi jövedelmünk. Most mondhatod, hogy más gürizik egész nap és ennyit se kap. De tudod miből áll ez? Gyes, családi pótlék, gyes és ápolási különbözete, állam által megelőlegezett gyerektartás - ezt max 6 évig kaphatjuk.
-Persze van közgyógy - jaj de jó nekünk. Gondolkozz! Miért kap az ember közgyógyot? Mert gyógyszert kell szedni. Zsófi miért kap ezen kívül közgyógyot? Mert nem tud járni, így jár neki az oep által finanszírozott gyerekkocsi, mert pelenkás és örök életében az is marad. 7 éves! Pelenkázom, jó nekünk? Arról nem is beszélve, hogy napi 3 pelust adnak közgyógyra. Szerinted ez elég? Hát nem. Pótolni kell. Teljes áron. 125 Ft/ db Az jobb esetben havi 7500, rosszabban 11250 Ft plusz kiadás.
-De te gyűjtöd a kupakot, jól megszeded vele magad. 1 kg kupak 40 Ft/kg Szerinted menyit kell ahhoz összegyűjteni, hogy milliomos legyek? Az összegyűlt, leadott kupak havi plusz 10-14 ezer Forintot jelent kb. Az már el is ment a plusz pelusra. És még hol van a terápia? Majdnem sehol.
- Ingyenes az étkezés a gyerekeknek. Bizony ez nagyon pozitív. Szerinted ez csak nekünk jár? Nem. Arról nem is beszélve, hogy Zsófinak ételérzékenysége van. nem mindegy mit vásárolok meg neki. Tudod mennyibe kerül a zabkrém amivel helyettesítem a tejfölt? 1 tejföl 130 Ft. Egy zabkrém 340/400 Ft. Tudod mennyibe kerül 2 dl kakaó helyettesítve? 200/300 Ft. Annyiba, mintha vennék egy liter tejet.

Gondolj egy kicsit bele, hogy mire a rezsit és a luxusnak számító internetet - lehet, hogy már csak novemberig, az étkezésünket, az alap higiéniás termékeket, Zsófi szállítását, az apró cseprő iskolai, óvodai dolgokat, a plusz pelust, és a támogatás nélküli gyógykészítményeket megveszem nem marad semmi.
Észre veszed, hogy Nóri uszodába jár, de nem látod, hogy a bérletet a testvérem veszi. Észre veszed, hogy tanfolyamra járok, de nem látod, hogy valaki támogatásával vehettem rajt részt.
Megszólsz, hogy milyen a cipőm, a ruhám, igénytelennek tartasz, de nem látod, hogy arra már nem marad keret, hogy csinos legyek, azt hordom, amit olykor olykor kaptam innen onnan, nem látod, hogy a testvérem, anyukám és barátnőim leptek meg egy alkalmi ruhával és cipővel, hogy ne topisan jelenjek meg egy számomra és Zsófi számára nagyon fontos budapesti eseményen.
Nem dohányzom, nem iszom, nem költünk élvezeti és luxuscikkekre.

Minden családnak vannak gondjai. Biztos hogy neked is. Te is kerültél már vagy ne adja Isten kerülhetsz olyan helyzetbe, mikor mástól kell segítséget kérned. Szerinted ez jó? Te szívesen kérsz mástól? Mert én nem. Nekem ez szégyen.

"De jó neked, nem kell dolgoznod, otthon lehetsz egész nap."

Szerinted jó folyton egyedül lenni? Szerinted jó, hogy nem vagy aktív, hasznos része a társadalomnak? Szerinted jó, hogy nem vesznek fel még takarítani sem, mert ha egyik gyereked lebetegszik, nem tudod hova tenni? Szerinted jó olyan pénzből élni, amire azt mondják segély? Szerinted jó érzés, mikor azt mondják nem csinálsz semmit, pedig ha tudnák mennyit teszel, hajaj. Szerinted jó akkor is otthon lenni, mikor a barátaid össze jönnek, szórakoznak?

 "De jó neked, legalább Zsó nem pakol szét a lakásban, nem kell utána futkosni...."

Ezt persze lehet úgy értelmezni, ja tényleg, igazad van, és nevetek rajt néha még magam is, de gondold végig mit mondasz!
Zsófi be van zárva a maga kis világába. Szerinted jó neki?
Nem tudja kifejezni magát. Jó neki?
Nem tud a többi gyerekkel futkosni, játszani. Jó neki?
Nem fog általános iskolába, gimibe járni. Jó neki?
Nem tapasztalhatja meg a szerelmet. Jó neki?
Mindig másra lesz ráutalva. Jó neki?

Minden reggel azzal kelek fel, hogy mi van ha ma tér vissza az epilepszia. Jó nekem?
Zsófi soha nem fogja azt mondani nekem, anya szeretlek! Jó nekem?
Cipelnem kell vagy kocsiban tolnom, mert nem tud járni. Jó nekem?
Nem áll mellettem egy apa, társ, aki segíthetne lelkileg, fizikailag, anyagilag. Jó nekem?
Az utcán megbámulnak. Jó nekem?
Közlekedéskor, a boltban,... segítséget kell kérnem. Jó nekem?
Lehet, hogy felnőtt korára intézetbe kell adnom. Jó nekem?
Lehet, hogy nekem kell eltemetni a saját gyerekemet. Jó nekem?


Mind emellett úgy érzem igenis JÓ NEKEM, JÓ NEKÜNK, és igyekszem kiegyensúlyozott és BOLDOG lenni, s boldoggá tenni a gyerekeim, és amikor csak lehet MOSOLYOGNI, és e kis kitérőt és kitörést leszámítva koncentrálni a jó dolgokra, nem állítani fel túl nagy igényeket, mert lehet mindig jobbra törekedni, és kell is mindig jobbra törekedni, de határokat kell szabni, ne mindig elérhetetlen dolgokra vágyjunk, ne máséra vágyjunk, mert akkor elvesznek azok a dolgok amink már megvannak, amiket becsülnünk kellene, amikre vigyáznunk kell. Igyekszem azokra koncentrálni, akiknek sokat köszönhetek, mert mellettem álltak, állnak; koncentrálni azokra akik erőt adnak csupán pár jó szóval, akik erőt adnak a puszta létezésükkel.

Ha hagynám, hogy mindaz amit leírtam rám telepedjen, akkor felőrölne az égész, és nem állna másból az életem, mint panaszkodásból. Vajon attól változik valami? Vagy attól jobb lenne? Szerintem NEM. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése